2014/05/21

Sjukgymnast

Bebisen har de sista dagarna slutat med att röja runt på kvällen när jag lägger mig, men istället blivit morgonpigg. Det är så underbart!
Igår kände jag för första gången när bebisen vände sig eller gjorde en volt där inne. Det kändes som en större orm eller ål som piskade till. Också helt häftig upplevelse!

Igår var jag hos sjukgymnasten för första gången. Lila pinsamt som vanligt, då jag inte kunde svara på många av frågorna, tex vilken typ av smärta jag har på de olika ställena, hur fort smärtan kommer mm. Sådana saker har jag aldrig riktigt reflekterat över. Fick tid för ett återbesök om tre veckor, och ett litet häfte med övningar jag ska göra tre ggr om dagen för att stärka muskulaturen i rumpa, mage och bäckenbotten. Det blir nog bra.

Idag ska jag till "min bm" för första gången. Hon som ska vara med på förlossningen, om jag har förstått det hela rätt. Jag får komma ihåg att fråga när jag träffar henne.

Inga kommentarer: