2014/05/21

Barnmorskan v 28 (som blev 27)

Alltså jag tror jag dör, jag är så knäpp ibland! Jag har just varit på mitt 28-veckors besök hos bm. När jag kommer in i receptionen vet jag inte riktigt vart jag skulle gå (ett nytt ställe än tidigare) och ser nog lite rådvill ut. En kvinna frågar mig om jag är där för att träffa midwife och jag undrar hur 17 hon kunde gissa det!? Sedan tog det flera minuter innan jag kom på att magen avslöjade mig... Hur tankspridd kan man bli??!! Jag i ett nötskal, speciellt un under graviditeten!
Besöket fick bra, men istället för att vara 27+6 (som jag är enl lila appen) sa hon att jag är 27+0 idag...?? Nåja, bf är ju fortfarande det samma ☺️ Bebisen sparkade bara löst en gång när hon kollade hjärtljuden, jämfört med förra gången när den sparkade helt vilt... Jag hann bli riktigt nervös innan bebisen sparkade, för bm såg så jäkla seriös ut... :(
Mitt bp 120/78, bebis puls 134 och sf 29. Ingen äggvita.
I morgon ska jag göra glukostest och de ska kolla järnvärdet (för första gången sedan inskrivning).
Hade också min första "kännbara" sammandragning på förmiddagen idag när jag var ute och gick. Det gjorde riktigt ont på båda sidorna. Men enl bm beror det tydligen bara på att bebisen ligger som en banan (jag tycker dock att det lät konstigt att få såpass ont unde promenaden) och får jag ont igen ska jag bara ta en paracetamol... Well well, det blir nog bra det här också ☺️

Inga kommentarer: