2014/05/27

Gårdagens överraskning och ett kommande besök

Igår gjorde vi inte många knop, eller iaf inte jag. Min underbara sambo skurade rent vår Bugaboo travel bag som vi köpte second hand för en vecka sedan, eller två. Sedan överraskade han mig med att skura HELA badrummet. Och dessutom fixade han sladdarna i fläkten och diskade filtret.

Sedan satte han sig för att kolla efter jobb i Norden! Jag blev jättetrött (jag, som knappt rört en fena på hela dagen). Så jag gick för att vila lite, och upptäckte "en stund senare" att jag hade sovit i två timmar!!

Fick sms från en av mina vänner i helgen, att hon & hennes kille bokat flygbiljetter till London. De kommer på onsdagen, dagen efter att min lillebror har flugit hem, och stannar sedan tills på söndagen!! Igår fick jag nytt sms att de bokat hotell. Hon tyckte att det låg bra till, nära underground mm. Men när jag googlade det - omg! Ett ställe där jag då inte vill gå när det är mörkt!! Jag vet inte, men gissar att hon valde det delvis för att det är relativt nära där vi bor (20 min med overground). Men verkligen ute i tjottahejti!

Nåja, det blir nog bra. Så länge hon inte förväntar sig att jag ska ha energi att umgås 24/7. Jag har inte sagt så mkt om hur trött jag är på dagarna, men hon har heller inte frågat ett piss om hur jag mår nu under graviditeten. Visserligen har hon inte barn, och jag vet själv hur okunnig jag var innan. Men ändå, en av mina bästa vänner och hon frågar inget alls om hur jag mår!??

Inga kommentarer: