2014/04/10

Nya krämpor 21+0

Jag har varit nästan helt fri från foglossningsbesvär i ett par veckor, och vant mig vid att "må bra" i kroppen. Och kanske just därför så smällde det till med en ny omgång smärta i förrgår. Aldrig kan allting få vara helt bra va? :) TIll på köpet fick jag idag tillbaka min kramp i vänster ben, vaden och knävecket. Jag har köpte en storpack med Tonic Water i affären, den innehåller kinin och jag läste någonstans att några svenska barnmorskor hade rekommenderat just kinin mot kramp i vaderna under graviditet.

Annars då? Jo, bäbisen gör sig påmind ibland, men jag känner ännu inga riktigt sparkar. Bara lite "buffande" ibland. Nu de senaste dagarna känns det dock som att någon sticker mig med en nål från insidan av livmodern, och alltid på samma ställe (höger sida långt ner). Ganska läskig känsla. En dag kändes det som att bäbisen låg och nöp mig... :-O

Igår var jag på en second hand-butik som heter FARA Kids, och köpte flera små söta "unisex" bodys och sparkdräkter. Idag åkte jag till "samma" butik, men i en annan del av London och köpte ytterligare ett gäng sparkdräkter. Min karl kommer att bli så stolt - NOT :D

Idag var jag iväg och hämtade ut våra papper från vår hindersprövning, och åkte sedan och lämnade dem på det stället där vi har tänkt att gifta oss. Nu kvarstår bara några småproblem, som t.ex. att vi måste hitta en (bra & billig) fotograf som kan föreviga stunden. Annars är det ju oftast jag eller min man som står bakom kameran... Och ett kanske ännu större bekymmer - vi måste hitta två bröllopsvittnen! Vi hade ju tänkt att smita ifrån allt och gifta oss i hemlighet, men tydligen kan vi inte göra riktigt så. Frågan är nu, be några av min mans kollegor? Eller försöka skeppa över någon från Sverige? Nåja, det får bli en börda som jag delar med min 'danish sweetheart' när han kommer hem.

Bilder från i tisdags:

Inga kommentarer: