2014/04/04

Nya drömmar

I natt har jag sovit ännu sämre än tidigare. Jag har som vanligt varit på toa 2-3 ggr, och samtidigt fyllt på med nytt vatten. Men däremellan har jag legat och vridit mig, svettats (var tvungen att ställa upp fönstret på max) och legat klarvaken. Jag har även vaknat i en annan sovställning än den jag somnade i. Under de tidigare veckorna har jag hela tiden vaknat i exakt samma position som jag somnat i. Jag hoppas att detta var något tillfälligt, eftersom det sägs att det inte är bra att sova på rygg efter vecka 20.

Nattens dröm. Jag var på någon form av kurs/dramaklass tillsammans med ett gäng gamla vänner. Hanna från judon, exkollegan Jani och exkollegan Ronny var några av dem. Hanna var först ut att göra sin presentation, och hon var superduktig! Sedan var det Jani:s tur, men plötsligt blev alla så jäkla förbannade på mig för att jag störde hela tiden genom att springa iväg. Först förstod jag inte vad de pratade om, sedan insåg jag att de måste syfta på mina kissepauser. Jag försökte att förklara att jag är gravid och man lätt blir kissnödig då, men det ville de då inte lyssna på! Sedan vaknade jag, tror jag. Eller så har jag bara glömt av vad resten av drömmen handlade om :)


Igår var vi alltså på UL, vecka 20+0. Bäbisen låg där inne, gjorde high five när sonografen skulle räkna benen i händerna och var allmänt söt. Ingen anmärkning på någonting alls, utan detta är en praktbäbis, enligt vår sonograf. Vilken lättnad!
Vi fick dock veta att moderkakan inte längre ligger i framvägg som den gjort tidigare, så att jag inte känner bäbisen sparka beror nog bara på att den ligger där inne och samlar kraft. Ska den bli lika vild som sina föräldrar när den kommer ut så behöver den verkligen spara på kraft & energi i magen, haha.
Igen förändring i BF, det är fortfarande 21 augusti som gäller. Fast bäbisen verkar vara strax över medel i både längd och vikt (åtminstone om man ska tro alla appar som finns). Lång som far och tjock som mor, det är vår bäbis det <3

Inga kommentarer: