2014/04/11

Kolostrum (råmjölk)

Idag när jag vaknade tyckte jag att det kändes lite blött och konstigt vid armbågen. Min första tanke var att jag hade dreglat under natten/tidig morgon. Men när jag visade min sambo sa han direkt att det måste vara från brösten. Det kändes så främmande för mig att brösten skulle börja läcka såhär i vecka 22 att jag inte ens reflekterade övar att det kunde vara det som hänt 😆

Men när jag tittade närmare på fläcken, som var lite gulaktig, ser jag att det finns två till, mindre, intorkade fläckar bredvid den blöta. Så tydligen har jag läckt 3 gånger den här natten/morgonen. Skönt att "det är helt normalt".

Apropå helt normalt, jag har haft den där smärtan, som nålstick, nere till höger om livmodern. När jag sa det högt igår vid middagen säger min bror "Oj då, det verkar inte så bra". Och min enda tanke är "hur f-n kan han veta vad som är normalt och inte!? Man säger inte sådant till någon som går igenom sin första graviditet, det är INTE OK att skrämmas så! 😔

Inga kommentarer: