2014/06/14

31 week appointment, 12/6

Allting såg bra ut idag också. Blodtryck, urin, bebisens hjärta. Sf-kurvan hade inte ökat lika mkt som förra gången, men hon tog det med ro. Jag fick vaccin mot kikhosta idag. Och bäst av allt, jag fick svar på alla mina frågor (som jag förberett i ett häfte). • Så länge jag känner bebisen 10 ggr/dag är det ok (alla säger olika, känns det som). • Smärtan jag får i magen när jag går beror troligen på ligamenten som får jobba mer under promenaderna. • krampen jag haft i vaderna beror mest troligt på värmen, vätskebrist och kanske salt(brist?). • ferritin kollas inte alltid i det här landet, men hon var nöjd med mitt hb-värde på 112 och vill inte ge järntillskott i onödan. Det enda hon inte kunde svara på var ev profylaxkurser, som hon inte ens visste vad det var... ☺️

Inga kommentarer: