2014/05/13

Vart ska vi bo!??

Vi har varit så inibomben inställda på att flytta till Köpenhamn när vi lämnar England. Och så igår fick vi världens flottaste bud. Att köpa loss boninghuset från en gård i Jönköpings län. Mitt ute i ingenstans ligger det, men är jättefint där. Enligt prospektet på nätet är huset jättefint på utsidan, och planlösningen är magnifik! Tyvärr finns inga bilder från insidan, men hoppas på att det ska kunna lösas. Men frågorna som poppar upp:
• skulle vi stå ut mitt ute på landsbygden?
• hur ska vi försörja oss?
• om vi vantrivs, går det att sälja huset utan att gå med total förlust?
• och sist men inte minst, klarar jag att bo så nära svärföräldrarna med så långt ifrån min egen familj?

Boarea 255 m². Biarea 40 m². Areauppgifter enligt taxeringsinformationen

Byggnadssätt:
Grund: Källare/torpargrund. Stomme: Trä. Bjälklag: Trä. Fasad: Trä. Takbeklädnad: Betongtegel. Fönster: 3-glas fönster. Ventilation: Självdrag

Ladugården kommer att vara i bruk (kossor) och jag kan inte bestämma om jag ser det som positivt eller negativt...

Det här blev genast jättesvårt. Prismässigt kommer huset i Sverige kosta oss ca 1/5 av en bostad i Köpenhamn, och det är minst dubbelt så stor boarea.... JAg avskyr att behöva ta sådana här stora beslut! :(

Inga kommentarer: