2014/05/10

Sammandragning - nu vet jag hur det känns!

Jag har haft min första sammandragning!!! Eller vad jag menar är att jag har haft min allra första sammandragning där jag är helt säker på att det var just en sammandragning! Jag låg i sängen och när jag andades ut kändes det lite konstigt i magen, som en liten spänning som gjorde att jag inte kunde andas ut fullständigt. När jag kände på magen var den STENHÅRD! Verkligen inte ett uns fett utanpå, utan solid rock! Så himla häftigt. Någon minut senare var den "sitt vanliga jag" igen.

Bebisen har roat både sig själv och sin mamma genom att ligga och sparka i en halvtimme idag på morgonen också. Men idag ännu lite mer smygande, det var omöjligt att filma, för hen sparkar bara när jag har täcket på magen eller lägger handen på. Älskade lilla miniskrutt! Vad jag längtar efter dig!!

Sambon är förkyld och jag är ju smått invalido nu för tiden, så vi får se vad helgen har att erbjuda. Jag hade velat åka på en baby- & barn flee market i Wimbledon i morgon (söndag) och försöka köpa lite smått & gott. Täcke, kudde, babysitter, bärsele mm. Saker som jag verkligen behöver och/eller vill ha till bebisen men inte känner det måste vara absolut nyköpt.

Och så hade jag velat dra med min karl till fara kids i Ealing och köpa några av de söta kläderna de hade när jag var där i torsdags. Men jag vet redan nu att jag får vara lycklig om han följer med till loppmarknaden ;)

Inga kommentarer: