2014/04/25

Kramp - och förtvivlan

Igår började jag känna av lite smärta (kramp) i höger ben igen, och försökte att "flexa" det så mycket som möjligt. Det blev bättre just medan jag gjorde övningen men så snart jag slutade kom det tillbaka. Så när min man kom hem fick jag krypa till korset och be om massage... Efter det kom jag på att vi hade lite tonic water i kylen, så jag drack en burk. Efter det kändes det riktigt bra, peppar peppar!

Nu har älsklingen gått till jobbet, och jag är ensam hemma i upp till 18 timmar... Det är någon av hans kollegor som har birthday bash inne i stan ikväll som han ville kika förbi på. Och jag tycker helt klart att han är värd lite partytime! Men det är ändå tråkigt för mig att vara själv så länge...

Apropå att vara själv länge... Jag sa till honom förra helgen att han kanske ska hänga på sina föräldrar till Mallorca i maj, bara för att han ska få en riktig semester (vilket han inte haft sedan innan vi flyttade till England!). Han verkade tända ordentligt på tanken! Mitt dilemma nu är
1) låta honom åka
- jag blir själv i en vecka (har fortfarande inte en enda väninna det här jävla landet)
- det kostar enorma pengar (och vi har inte ens till mat hela månaden fr.o.m. maj)
2) be honom stanna hemma
- han kommer aldrig bli utvilad
- jag vet hur värdefull en semester hade varit för honom!

Jag tycker att det är så jäkla svårt det här! Hans röstläge och ansiktsuttryck när han frågade mig "om jag verkligen menade vad jag sa" längtan i rösten! Åhhh, jag blir galen! *gråter en skvätt* jag vill ju honom hans allra bästa någonsin!!!!

Inga kommentarer: