2014/07/24

16 juli - svaga fosterrörelser

kl 11:22
Shit vad jag börjar bli nervös nu. Jag tycker att bebisen har rör på sig bra, ända tills jag tittar tillbaka (började att skriva upp för några veckor sedan, för att slippa tro att den inte rör på sig som den ska) och ser nu att den inte alls rört på sig lika bra de senaste 2-3 dagarna som för en vecka sedan... Jag ska till bm om 2,5 timme, men den jag fick träffa sist tog mig inte på allvar, så nu är jag rädd att hon inte gör det idag heller. Fy fabian för att ha hjärtat i halsgropen...

Om bm säger att allt är bra, ska jag ringa fl ändå isf? Eller lita på bm?

kl 11:24
Alltså jag har känt bebisen regelbundet, men betydligt färre buffar än tidigare

kl 12:oo
Jag försökt med det (*dricka kallt & äta något) tidigare i morse, men fick ingen jättereaktion. Nu har jag känt bebisen åla omkring där inne, men rörelserna är så minimala att jag knappt märker dem. Och inte har den kommit upp i tio ggr heller, bara tre hittills

kl 12:08
Jag drack mineralvatten som var så kallt att det isade i munnen. Och tidigare i morse provade jag med två små isglassar (som alltid brukar ge bra reaktion, men idag fick jag bara två pyttesmå buffar).

kl 12:25
Jag ringde till fl som tyckte att jag skulle komma in på en gång. Troligen missar jag mitt bm-besök, men får bara hoppas att de kan boka om mig.

kl 12:30
Ja, verkligen mycket viktigare! Och nu är första gången under helt graviditeten som jag känner mig riktigt orolig...

kl 12:35
Och när jag nu äntligen sitter på bussen får bebisen hicka... Men åker in för att kolla ändå.

kl 14:34
Jag har suttit uppkopplad till en monitor i 50 minuter, i början sa bm att bebisen var glad. Men mot slutet kom det in en annan bm och skickade ner mig i caféet för bebisen hade somnat. Så har just ätit en sandwich och ska upp och sätta mig en stund till. Iaf rör bebisen på sig väldigt mkt mer än vad jag känner av. Och började att vrida på sig direkt jag börjat på smörgåsen. Nu hoppas jag att urin mm också är bra.

kl 14:51
Ja, verkligen Maria! Jag hoppas att de små kan hålla sig i skinnet tills de är ute nu... Jag orkar inte med att bli såhär nervös igen!

kl 17:13
Tack alla raringar här inne och lugnat, frågat & peppar under dagen. Ni är guld värda, varenda en av er!

kl 18:40
De var nöjda efter jag ätit lite, då uppförde sig bebisen tydligen som den skulle. Jag fick inget UL som flera andra som var där fick, så jag antar att det betyder att de inte alls var oroliga. Det enda de sa var att jag ska komma tillbaka direkt om jag är orolig för något igen. Det dumma är ju att jag missade mitt möte med bm, så jag ska på min v 34 appointment när jag är i v 36+5. Men ska försöka träffa min vanliga läkare för att kolla sfmått och hur bebis ligger mm antingen den här eller nästa vecka.

Inga kommentarer: