2008/01/26

äggkastning

alltså det här känns rätt tufft.

från att jag ibland på högstadiet plötsligt kunde bli illamående, få magsmärtor och börja kallsvettas, bara för att komma hem och upptäcka att jag hade mens. jag hade ganska oregelbunden mens så jag kunde ju inte förutspå när den skulle komma, men ändå blev jag så fullständigt chokad varje gång och fattade verkligen aldrig vad som var i görningen...

tills nu då helt nyligen, så de senaste tre månaderna eller så, så kan jag känna när jag har ägglossning! det är är ju helt sjukt tufft, tycker jag! inte för att det är särskillt skönt. det är mer känslan "men va faaan, ska jag verkligt ha mens nu igen. redan!?" för att komma på att jag är precis i mitten av cykeln. och således borde det ju vara en ägglossning istället?
well, jag tycker om att kunna sätta namn på mina småkrämpor, och få bekräftat att jag "är helt normal".

eller så är jag ute och cyklar...
och normal är jag väl kanske inte heller, men det är ju skönt om kroppen fungerar som den ska ändå :-)


jag har haft en dunderkväll med bästis m och det var helt underbart. nu ska jag krypa ner jämte spinkot som redan har somnat.

skrivet: fredag 25 januari 2008, kl 23:42

Inga kommentarer: